Mailchimp
Mit tesz lehetővé az alkalmazás?
- Automatikus kapcsolat a legelterjedtebb hírlevél szolgáltatással
- Névjegyek átvitele az adminisztrációból a Mailchimp fiók adatbázisba
- Az e-mailek tartalmának testreszabása az ügyfelek érdeklődésének megfelelően
- Szinkronizálja ügyfelei megrendeléseinek tartalmát (Ecommerce Store)
A Mailchimp.com az egyik leggyakrabban használt szolgáltatás hírlevelek és egyéb tájékoztató e-mailek küldéséhez. Nagyon barátságos környezet jellemzi, amelyben könnyen eligazodhat, és sokféle megoldást megvalósíthat. Segítségével személyre szabott, szegmentált, automatikus kampányokat küldhet nemek, lakóhelyek, vásárlások, újraaktiváló e-mailek és még sok más szerint.
Óriási előnye az alaptarifa, amely havonta legfeljebb 2.000 elérhetőségre és legfeljebb 12.000 e-mail elküldése esetén ingyenes.
A Mailchimp jellemzői
Ha még nem ismeri a Mailchimp szolgáltatását, és nincs hírlevélküldő eszköze, mindenképpen próbálja ki. Először csak annyit kell tennie, hogy kiválasztja a Mailchimp által kínált sablonokat, és egyszerűen tesztelheti, hogy kapcsolattartó adatbázisa mennyire aktív. A sablonokat maga szerkesztheti egy egyszerű szerkesztőben, a sablon beállítása nemhogy nem jelent gondot, de még szórakoztatónak is mondható. Különféle mintákat talál itt, az akciós kupon küldésétől a születésnapi- vagy az ünnepi kártyákig, így nem kell mindent a nulláról kitalálni.
Ha már rendelkezik kapcsolattartói adatbázissal, és megfelelő eszközt keres a kipróbálásra, a Mailchimp kéznél van. A regisztráció után azonnal feltöltheti névjegyeit. Itt kényelmesen kezelheti a névjegyeket, különféle listákat hozhat létre, majd e-maileket küldhet a címlistán találhatóknak.
További nagy előny az elküldött e-mailek áttekinthető statisztikája - nem kell szakembernek lenni ahhoz, hogy megértse őket. Láthatja, hogy hány névjegy nyitotta meg az e-mailt, hányan kattintottak az e-mail aktív elemeire, melyek volt a legsikeresebbek, és még sok más adatot. Ezek alapján sikeresebben készítheti elkövetkező hírleveleit, tanulhat majd a hibákból.
A hírlevél-kézbesítő eszköz kiválasztásakor arra is kell figyelni, hogy a kiküldött levelek meg is érkezzenek a bármelyik e-mail szolgáltatónál regisztrált címre. A Mailchimp nagyon jó ebben: annak ellenére, hogy egy nemzetközi termékről van szó, a kézbesítés nem jelent problémát sem a hazai e-mail fiókok szolgáltatói, sem az összes bevált szolgáltató (például a Gmail és mások) számára.
Miért jó önnek, ha ezt az alkalmazást választja?
Valójában nagyon sok eszköz akad a hírlevelek elküldésére. A legjobb kiválasztása nem egyszerű, mivel sok tényező befolyásolja: az adatbázis mérete, a piac, ahol működik, az e-mailek gyakorisága stb. A Mailchimp kézbesítési szempontból tökéletesen működik, jellemzően intuitív a használata, és mindenekelőtt: megfizethető. Ha még eddig nem küldött hírlevelet, akkor az online marketing egyik alapvető csatornáját mellőzi, ezen pedig a lehető leghamarabb érdemes változtatni.
Kinek szól az alkalmazás?
A Mailchimpet gyakran kezdők számára javasolják, de nem igaz, hogy csak a kezdőknek érdemes használni. Sokat tehet az értékesítés érdekében, ahogy fentebb leírtuk. Ez az alkalmazás elsősorban azoknak szól, akik komolyan gondolják a hírlevelek küldését, és szeretnék fejleszteni az e-mail marketinget. Az e-mail marketing továbbra is az egyik legjövedelmezőbb csatorna, de okosan kell e-maileket küldeni. Kezdetben nincs szüksége e-mail marketing szakemberre, a szolgáltatás kényelmesen végigvezeti önt az első e-mailek küldésében.